Det är många aktörer och instanser som vill dra sitt strå till stacken och som lanserar förslag och idéer till en omstart för samhället i allmänhet och näringslivet i synnerhet. En sådan aktör är arbetsgivarorganisationen Almega, som i början av juli kom med utkast till åtgärdsprogram i 10 punkter och till en kostnad av 150 miljarder kronor.
Kloka tankar och synpunkter, samtidigt kan man inte nog betona vikten av att alla företag och organisationer börjar med att hålla ordning och reda på hemmaplan. Mycket är vunnet om man har koll på sina tider och kostnader, resor och utlägg.
Där kan TimeApp spela en viktig roll med sitt kostnadseffektiv, flexibla och enkla system, som innehåller mängder med administrativa verktyg; exempelvis ett eget företagsinternt TimeBook som är ett social media i realtid och som underlättar den interna kommunikationen och informationen. Väl värt att testa.
https://www.almega.se/2020/07/sa-kickstartar-vi-tjanstesektorn-almegas-aterstartsprogam/