Det var en kylig decemberdag år 2010, som det första företaget registrerade sig som kund i det då nyligen lanserade tid- och projektredovisningssystemet TimeApp. Kunden var Specialtjänst i Järfälla AB, ett entreprenadföretag med Hasse Lennerman som VD. Det här var starten på en resa som började med ett litet, enkelt och effektivt webbaserat system och som fortsatte till ett mångsidigt kompakt affärssystem, som nu introducerar fem olika branschanpassade versioner.
– Systemet innehåller allt man behöver för att få en bra kontroll och överblick på företagets eller organisationens tider, kostnader, utlägg och resor, säger Martin Eriksson, vVD på P&K TimeApp AB, som skapat systemet och utvecklat det i en nära relation med åtskilliga kunder.
– Exempelvis har vi körjournal och stämpelklocka med QR- och GPS-funktion, arbetsorder, artikeldatabas, rapporter, statistik och fakturering samt integration till olika andra administrativa system.
– Unikt är också att systemet har ett eget företagsinternt socialt forum i realtid som heter TimeBook och som på ett smart sätt underlättar den interna kommunikationen inom företaget.
Något för alla
Från ett system till nuvarande sex, för ursprungsprodukten TimeApp Affärssystem med alla funktionaliteter finns kvar. De branschanpassade versionerna gäller bygg- och entreprenadföretag, el- och VVS-firmor, advokatbyråer och jurister, konsulter och mediebranschen samt personalliggare.
P&K TimeApp har idag ca 500 kundföretag med över 7 000 användare och finns både på svenska och engelska. Systemet används främst i Sverige, men kunder finns i både USA och länder i Europa som t ex Spanien.
Mer information
Lars Knapasjö, VD (070-561 3979 lars@timeapp.se)
Martin Eriksson, vVD (070-262 2117 martin@timeapp.se)
Bilder finns på www.timeapp.se/press