Nordens största leverantör av elektroniska produkter; Dustin, med en omsättning på drygt 8 miljarder kronor, har börjat sälja appar. Det är på en allt mer växande marknad av appar för både nytta och nöje, som Dustin lanserar till en början 10-talet appar.
Brett utbud
Bland apparna märks bl a Wide Ideas, som ska underlätta företagens interna arbete med idéutveckling och innovationer. Här finns också Företagskampen, som uppmuntrar företagets medarbetare till hälsosamma, fysiska aktiviteter. Salesbox är en CRM-app, som guidar medarbetarna fram till olika försäljningsmål. CRM står för Customer Relationship Management eller kundbearbetning på svenska.
Smidigt affärssystem
En app, som står ut lite extra, är TimeApp; ett tid- och projektredovisningssystem som ofta betraktas som ett smidigt och kompakt affärssystem. Här kan företagen hålla kontroll på tider och resor, kostnader och utlägg. Den har körjournal, stämpel-klocka och personalliggare; alla med GPS-funktion.
Den har fakturering med möjlighet till både ROT-/RUT-avdrag, omvänd byggmoms och kostnadsräkning för advokater. Här finns också TimeBook, som är ett företags-internt forum i realtid som praktiskt och effektivt underlättar den interna kommunikationen.
- TimeApp har utvecklats under fem år till att idag vara något av ett universal-verktyg för företag i alla branscher och i alla storlekar, säger Martin Eriksson, vVD och försäljningsansvarig på P&K TimeApp AB.
- Samarbetet med Dustin är något av kronan på verket för vår del; även om vi har ett omfattande samarbete med både banker och branschorganisationer.
- Dessutom passar systemet ypperligt för både kommuner, landsting och myndigheter. TimeApp bygger på den senaste tekniken och utvecklas kontinuerligt vad gäller funktionalitet. Exempelvis är personalliggaren utrustad med möjlighet att avläsa QR-koder med arbetsplatsangivelser.
Lanseringen av Dustins appsatsning skedde i Stockholm inför drygt 100-talet speciellt inbjudna kunder.