Ni har precis fått in ett nytt uppdrag, ett arbete ska utföras. Du ringer upp respektive medarbetare och berättar vilka moment som ska göras. Du spenderar ett antal minuter per person. Under dagen blir du även uppringd med frågor, där man undrar om alla uppgifter är klara.
Ett smart verktyg
Kanske är det dags att använda ett smart verktyg för Arbetsorder, vilket vi har i TimeApp. Du som arbetsledare kan, på ett smidigt sätt, pussla ihop arbetsdagen. Genom att knyta ihop din arbetsorder med ett projekt, kan de anställda bocka av varje moment i en att-göra-lista. Det ger dig samtidigt möjligheten, att följa arbetet i realtid.
Om du vill, kan du välja att lägga till filer i arbetsordern. Det kan vara en planlösning, en detaljritning eller bilder, som illustrerar hur arbetet ska se ut.
Välj vilka som ska utföra
Antingen släpper du arbetsordern fritt, så kan vem som helst i arbetsgruppen ta för sig och göra jobbet. Eller så kan du välja att delegera arbetet, genom att välja vem du vill sätta i jobb. Personen i fråga får då en push-notis från appen eller ett mail, som berättar att det finns en ny arbetsorder att utföra.
Den som utför ordern, kan på ett smidigt sätt rapportera sin nedlagda tid, körda kilometer och vilket material som är använt. Självklart direkt i telefonen.
När arbetet är 100% klart, blir den grön. Vilket innebär att projektet är redo för fakturering. I listan kan du enkelt se vilka arbetsorder som är färdiga, vilka som är påbörjade och vilka som är nya och behöver hanteras.
Testa själv
I TimeApp kan nya företag skapa ett kostnadsfritt demokonto och testa TimeApp i 14 dagar. Dessutom erbjuder vi webbdemo till alla, även detta helt kostnadsfritt.
Boka här; www.timeapp.se/webbdemo/
Med TimeApp blir det lättare att hålla reda på vem som ska göra vad, när det ska vara klart och hur lång tid det får ta. TimeApp skapar en mer lätthanterlig och produktiv arbetsdag. För både dig och dina medarbetare.