Under gårdagen, torsdagen den 22 oktober, hade vår driftleverantör problem med nätverksanslutningar i datacentret, vilket resulterade i att det av och till under eftermiddagen (14:21 till 17:27) var svårt och i vissa fall omöjligt att komma åt TimeApp via webben. Störningen drabbade alla som har sina hemsidor och tjänster i det berörda datacentret, så vi var tyvärr många som under gårdagen upplevde samma problem.
Problemets natur gjorde också att de ej kunde säga någon exakt tid för när felet kunde vara åtgärdat. Inom några dagar kommer vi att få en detaljerad rapport som reder ut vad det var som hände, vilka åtgärder man vidtagit för att lösa det och vad man gjort för att säkerställa att det ej kan hända igen.
Vi har tidigare varit skonade från längre avbrott och detta var den i särklass längsta störningen vi har haft i tjänsten sedan 2010 och vi tycker såklart att det är djupt beklagligt. Men inget ont utan något gott och vi tar tillfället i akt för att förbättra våra rutiner för kundinformation i samband med långa avbrott för att säkerställa att ni som kunder alltid har tillgång till den senaste informationen.