Kugghuset AB, med huvudkontor i Gamla Stan, grundades 2013 och har som affärsidé att bygga skräddarsydda rapporterings- och BI-lösningar. Det första man möts av när man besöker företagets hemsida är en text där det står ” Vi trollar med data”, och det är precis vad Konrad Leffler och hans gäng gör; löser problem genom kloka beslut och en liten touch av magi. Kugghuset har bland annat jobbat med företag så som Betsson, Spotify och kanal 5.
Konrad Leffler har varit verksam som konsult inom Business Intelligence och systemintegration sedan slutet av 90-talet. Han och hans datatrollkarlar hjälper företag att skapa fler lönsamma affärer genom att hjälpa dem att få stenkoll på sin verksamhet.
TimeApp ger stenkoll
På Kugghuset AB kom man i kontakt med TimeApp när man sökte på Google efter ett smidigt system för tidredovisning.
– Jag använder TimeApp för att ha bättre koll på min egen tid, men kanske främst för att ha koll på medarbetarnas tid och för att kunna följa upparbetad fakturering, förklarar Konrad Leffler, på Kugghuset AB.
Att TimeApp är enkelt att använda har vi ofta fått höra, men få har sammanfattat det lika bra som Konrad Leffler;
– Det bästa med TimeApp är att det känns enkelt och bantat, samtidigt som det finns mycket funktionalitet under ytan, berättar Konrad Leffler.
Det är precis så vi vill framstå och vi jobbar stenhårt under devisen; KISS (Keep it Simple, stupid). För oss handlar KISS om att välja de smartaste, enklaste och effektivaste lösningarna; inte krångla till det och göra det mer märkvärdigt än det behöver vara.
Vi är mycket stolta och glada över att Konrad och hans gäng använder TimeApp.